Ofte stilte spørsmål

.CSS

SPØRSMÅL OM BESTILLING


Først må du opprette en konto ved å registrere deg som bruker. Dette gjøres ved å logge inn med Bank ID her. Da kommer du til et registreringsskjema hvor du fyller ut litt informasjon om deg selv. Du mottar en velkomst e-post som forteller deg at du må ta kontakt med vårt kundesenter for å sette opp din personlige bestillingsliste. Når den er laget, er det bare å bestille.

Når du har opprettet en konto, eller vårt kundesenter har opprettet en konto for deg så setter du opp din personlige bestillingsliste i samarbeid med en av våre kundersenter ansatte. Du kan legge til så mange varer du vil på din personlige bestillingsliste og på den måten ha enkel tilgang til de varene du bruker i hverdagen. Du får tilgang umiddelbart etter at den er opprettet.

Dersom du ønsker å legge til eller fjerne produkter fra din personlige bestillingsliste må du ta kontakt med kundesenteret. Du kan enten ringe oss, sende en e-post eller chatte med oss her på siden. Endringene blir oppdatert umiddelbart. Du kan også skrive i kommentarfeltet i utsjekkingen når du bestiller om du ønsker å bestille varer som ikke står på bestillingslisten din og om du ønsker denne lagt til slik at den er tilgjengelig fremover. Du kan også gi beskjed i samme kommentarfelt om eventuelle produkter du ønsker fjernet fra din liste.

Skriv det du ønsker i kommentarfeltet så legger vi det til på ordren. Alternativt kan du ringe oss, sende oss en mail eller chatte med oss her på siden så legger vi ønsket produkt til i ditt personlige vareutvalg.

Når du bestiller på nett får du oversikt over alle tidligere ordre. Du kan enkelt velge en av disse og bestille det samme på nytt. Du kan også ta utgangspunkt i en tidligere ordre og gjøre endringer både på antall og hvilke varer du ønsker.

Du kan bestille hos oss hvis du har en elektronisk hvitresept på legemidler, blåresept på sykepleieartikler (stomi, kateter, ernæring, diabetesartikler, inkontinensutstyr osv), eller om du bare vil bestille alle de ulike handelsvarene og reseptfrie medisiner/produkter du ønsker. Er du usikker på hvilke resepter du har, ta kontakt med oss eller din lege.

Du kan logge deg inn på helsenorge.no og sjekke reseptene dine. Reseptene på sykepleieartikler er gyldig i ett år.

Du kan bestille varer for inntil 3 måneders forbruk.

Vi ønsker at du helst bestiller for 3 måneder av gangen, men det går også fint å bestille for 1 eller 2 måneders forbruk.

Her er det lokale forskjeller, ta kontakt med ditt lokale HomeCare apotek for mer informasjon.

Ja det kan du.

Vi tar imot bestillinger på telefon mandag - torsdag 08.00 - 16.00 og fredager 09.00 - 16.00. Ring vårt nasjonale kundesenter eller ditt lokale HomeCare apotek.
Ring oss for en hyggelig prat!

Nei, du står uansett fritt til å velge apotek.


SPØRSMÅL OM LEVERING


Varene har en leveringstid på mellom 1-7 virkedager. Hvis forsendelsen har lengere leveringstid sender vi deg en melding om dette. Du kan når som helst kontakte oss om du lurer på noe i forbindelse med leveringen. Vi anbefaler å bestille nye varer i god tid slik at man ikke går tom. Leveringstiden kan ta lengere tid ved høytider. Vi tar forbehold om at enkelte produkter kan være utsolgt fra leverandør.

Ja, det går helt fint. Skriv i merknadsfeltet at du ønsker å hente varene dine i apoteket. Du vil da få en sms når varene dine er klare for henting.

Ja, det kan han, hvis dette er avtalt på forhånd. Skriv i merknadsfeltet hvor du ønsker at varene skal settes.

Her er det noen lokale forskjeller. Avtal på forhånd hvor du ønsker at varene skal settes dersom du ikke er hjemme.

Ja, det kan han. Registrer telefonnummeret ditt og skriv i merknadsfeltet at han skal ringe deg før levering.

Ja, det går fint.

Se på ordreseddelen din, er varene markert med rest så kommer de i etterkant. Hvis ikke ta kontakt med Boots HomeCare.

Rest betyr at du har fått noen av varene dine, men ikke alle. Resten av varene dine blir levert til deg så snart vi får de inn på lager.

Vi har veldig mange varer på lager, men det vi ikke har på lager, skaffer vi i løpet av kort tid. Leveringstid på skaffevarer varierer fra ulike leverandører, men spør gjerne kundesenteret vårt så kan de svare deg konkret på din vare.


SPØRSMÅL OM BETALING


Du får faktura tilsendt i ettertid.

Har du fått frikort betaler du ingenting. Hvis du ikke har frikort betaler du en egenandel. Vi vil motta informasjon fra Helfo hvis du har opparbeidet deg frikort. Egenandeler kommer på faktura i begynnelsen av hver måned.

Du har mest sannsynlig to resepter skrevet ut på ulik dato, eventuelt av to ulike leger, da vil det komme to egenandeler på din faktura.

Ja, det kan du. Når du betaler fakturaen din i nettbanken, kan du velge om du vil få avtalegiro eller e-faktura neste gang.

Regningen sendes ikke ut fra lokalt apotek, men sendes fra Oslo og blir sendt ut den 1. i påfølgende måned.

Vi får automatisk beskjed om frikort når vi legger inn varer på resepten din.

Frikortgrensen for 2020 er 2460 kr. Dette inkluderer egenandel du betaler hos fastlegen, på poliklinikk på sykehus og medisiner og utstyr på blå resept.

 

Ring oss på 23 37 66 00

Mandag - Torsdag 08.00 - 16.00

Fredag 09.00 - 16.00

 

 

 

Chat med oss

Mandag - Torsdag 08.00 - 16.00

Fredag 09.00 - 16.00